Alles wat je wilt weten over maaltijdboxen

De trends op maaltijdbox gebied

In de afgelopen tijd is er wat betreft het gebied van voeding heel wat veranderd. In 2010 werd de eerste maaltijdbox op de markt gebracht. Dit bedrijf heette de Krat en bezorgden kratjes met verse producten voorzien van bijpassende recepten aan huis.

Een paar jaar later volgden de grote aanbieders. Ook supermarkten zagen brood in deze manier van boodschappen leveren en begonnen ook met maaltijdboxen. Later kwamen er nog een aantal meer specifieke maaltijdboxen bij.

Tot de dag van vandaag staat de ontwikkeling van de maaltijdbox niet stil. Omdat de consument steeds veeleisender wordt wat betreft voeding zal er in de toekomst steeds meer worden gewerkt aan deze punten:

Meer vegetarische opties

We kiezen tegenwoordig steeds vaker voor vleesvervangers. Het is met name de jongere generatie die er bewust voor kiest om minder vlees te gaan eten. Zij zullen dus kiezen voor een maaltijdbox waar geen vlees of vis inzit.

Meer dieetrecepten

De afgelopen tijd is wat betreft maaltijdboxen de keuze in verschillende gerechten alleen maar toegenomen. Er zijn maaltijdboxen waar je de keuze hebt uit maar liefst 20 verschillende gerechten. Dit aanbod zal in de toekomst alleen nog maar toenemen.

De reden hiervan is dat de consument steeds vaker individuele voedingseisen heeft. Hierbij kan je denken aan koolhydraatarm, lactosevrij of glutenvrij. Juist mensen met een specifiek voedingspatroon kiezen voor een maaltijdbox.

De reden hiervan is dat het niet altijd even eenvoudig is om een week aan een stuk een dieet te volgen. Het voordeel van een maaltijdbox in deze situatie is dat je zowel de boodschappen als de bijbehorende recepten gewoon bij je thuis geleverd krijgt.

Duurzaamheid

Ook dit is een trend waar je als bedrijf zijnde tegenwoordig echt niet meer omheen kan. Dit geldt zeker voor het bezorgen van maaltijdboxen. In de hele klimaatdiscussie is juist voedsel een van de belangrijkste aandachtspunten.

Dit is dan ook de reden waarom maaltijdboxen steeds meer de focus leggen op duurzaamheid. Hierbij wordt er gelet op duurzaam verpakkingsmateriaal, minder en groene bezorgslots, een kortere voedselketen en minder gerechten met vlees.

Meer initiatief

Wat soms als een minpuntje gezien wordt bij de afname van maaltijdbboxen is dat je voor een bepaalde tijd je bestelling door moet geven. Vergeet je dat een keer dan wordt er hierdoor de standaard editie geleverd. In de meeste gevallen is dat niet wat je wilde hebben.

Daarom zullen de maaltijdboxen in de toekomst veel proactiever worden. Je krijgt dan bijvoorbeeld een herinnering als je nog geen bestelling hebt doorgegeven. Ook gaan maaltijdboxen steeds beter onthouden wat je graag eet en wat je niet mag eten.

Tijdwinst

De meeste mensen kiezen voor een maaltijdbox vanwege de tijd die ze besparen. Het is niet meer nodig om na te moeten denken over wat je gaat eten, je hoeft niet zelf naar de winkel te gaan en je bent ook geen tijd meer kwijt met het zoeken naar recepten.

De snelle recepten van 15 a 20 minuten worden daarom steeds populairder. Het aanbod van snelle recepten in de maaltijdbox zal steeds meer toe gaan nemen. Bestel maaltijdbox om hiervan te profiteren.